Συμβουλευτική γονέων

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι μια ευκαιρία να ενθαρρύνετε τους μαθητές να επιστρέψουν στο σχολείο με ενθουσιασμό και να δημιουργήσετε μια θετική ατμόσφαιρα στην τάξη. Εδώ είναι μερικές δραστηριότητες που μπορείτε να εξετάσετε: Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας θετικής και συνεργατικής ατμόσφαιρας στην αρχή της σχολικής χρονιάς και να ενθαρρύνουν […]

Αν θέλετε να βοηθήσετε ένα παιδί να αναπτύξει την αναγνωστική ευχέρεια πριν αρχίσει την πρώτη δημοτικού, μπορείτε να του παρέχετε τις παρακάτω δραστηριότητες: Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ευχέρειας του παιδιού σας πριν αρχίσει την πρώτη δημοτικού. Θυμηθείτε να προσαρμόσετε τις δραστηριότητες στο επίπεδο και τα ενδιαφέροντα του παιδιού και […]

Οι καλοκαιρινές διακοπές προσφέρουν μια υπέροχη ευκαιρία να ανακαλύψουν και να απολαύσουν νέες δραστηριότητες τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Εδώ είναι μερικές ιδέες: Αυτές είναι μόνο μερικές ιδέες για δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Σημαντικό είναι να λαμβάνετε υπόψη τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες […]

Χαραλάμπους Ασπασία__ 30/3/2022 Κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών της ζωής του, το βρέφος νιώθει πως δεν είναι μια ξεχωριστή οντότητα από το περιβάλλον του. Γύρω στον 8ο μήνα αρχίζει να διακρίνει τους ανθρώπους τριγύρω του και να αναπτύσσει στενούς συναισθηματικούς δεσμούς με τα κύρια πρόσωπα φροντίδας του. Στο άγχος αποχωρισμού, το παιδί νιώθει άγχος […]

Χαραλάμπους Ασπασία___ 21/2/2022 Ο ρόλος των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους είναι πιο ενεργός σε σύγκριση με παλιότερα. Στην ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η δυνατότητα των γονέων να συμμετέχουν στη σχολική λειτουργία είναι κατοχυρωμένη με νόμους, εδώ και δεκαετίες. Η συμμετοχή των γονέων στο εκπαιδευτικό σύστημα όχι μόνο επιτρέπεται αλλά και ενθαρρύνεται. Όταν οι γονείς […]

Χαραλάμπους Ασπασία______ 1/12/2021 Όρια και υποσυστήματα Κάθε οικογένεια αποτελείται από υποσυστήματα. Τα υποσυστήματα είναι μικρές μονάδες μέσα στην οικογένεια που έχουν κάποιο κοινό μεταξύ τους, όπως το ίδιο φύλο, την ίδια γενιά, τα ίδια ενδιαφέροντα, κοινή λειτουργεία. Παραδείγματος χάρη, έχουμε το υποσύστημα των γονέων, των συζύγων, των αδελφών, κλπ. Κάθε οικογενειακό υποσύστημα έχει συγκεκριμένες λειτουργίες […]

Χαραλάμπους Ασπασία ____________ 8/10/2021 Το βρέφος εξαρτάται πλήρως από τους γονείς του. Μέσω των εργαλείων επιβίωσης που διαθέτει, τα οποία είναι η δεξιότητα του κλάματος και του θηλασμού, επιζητά την προσοχή και την φροντίδα τους. Οι θετικές εμπειρίες που βιώνει αυτή την περίοδο είναι πολύ σημαντικές. Νιώθοντας πως οι ανάγκες του ικανοποιούνται, αισθάνεται εμπιστοσύνη προς […]

Χαραλάμπους Ασπασία_____ 13/07/2021 Κάθε παιδί επιθυμεί την αποκλειστική προσοχή των γονέων του. Είναι επομένως, φυσιολογικό να δημιουργείται ανταγωνισμός ανάμεσα στα αδέρφια, καθώς καλούνται να μοιραστούν αυτή την αγάπη και την προσοχή. Όσον αφορά, τον ερχομό ενός μωρού στο σπίτι, απαιτείται μια φάση προσαρμογής από όλα τα μέλη της οικογένειας. Παρακάτω, παρατίθενται κάποιες προτάσεις που θα […]

Χαραλάμπους Ασπασία________ 8/4/2021 Πολλές φορές, από μικρά παιδιά μεγαλώνουμε, μαθαίνοντας πως πρέπει να είμαστε πάντα αισιόδοξοι, θετικοί, να μην παραπονιόμαστε, να μη μιλάμε για κάτι που μας δυσαρεστεί ή μας φέρνει σε δύσκολη θέση. Με τη σειρά μας, μπορεί να πράξαμε έτσι για να μπορούμε να είμαστε αρεστοί και σύμφωνοι με τις προσδοκίες των γονέων […]

Χαραλάμπους Ασπασία____ 16/3/2021 Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς το φαινόμενο bullying; Πώς καταλαβαίνουμε πως μια πράξη ενός παιδιού προς ένα άλλο παιδί ή σε μια ομάδα παιδιών είναι εκφοβισμός; Πρόκειται για μια συμπεριφορά: ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ/ΔΙΑΡΚΗ (Έχει επαναληφθεί πάνω από μία φορές) ΕΣΚΕΜΜΕΝΗ/ΣΚΟΠΙΜΗ (Αυτός/οί που το προκαλούν έχουν πρόθεση να στενοχωρήσουν ή να πληγώσουν με […]

Χαραλάμπους Ασπασία ________ 9/02/2021 Το ζευγάρι είναι οι δυο σύντροφοι που αποτελούν τους αρχιτέκτονες της οικογένειας. Πόσο εύκολο είναι τελικά να συνυπάρχουμε με το σύντροφό μας; Ποια διλήμματα πολλές φορές μπορεί να μας ταλαιπωρούν και να μας παγιδεύουν; Οι δυο σύντροφοι, πέρα από την ταυτότητα του «αυτού» και «αυτής», καλούνται να διαμορφώσουν και ένα «εμείς».  […]

Η οικογένεια παίζει πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού.  Η ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων, βοηθάει ένα παιδί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και τους άλλους, να αναγνωρίζει και να συμφιλιώνεται με τα συναισθήματά του. Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού είναι πολύ σημαντική για τη μετέπειτα εξέλιξη της ζωής […]

Η αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία της λοίμωξης COVID – 19 (Corona Virus Disease 2019) συνιστά μια πρόκληση για τη σχολική καθημερινότητα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να μεταβάλουν τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουν και διδάσκονται, ούτως ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να καταστεί και πάλι εφικτή και αποτελεσματική. Η πανδημία COVID – 19 έχει επηρεάσει […]

Πώς βοηθάμε ένα παιδί που θρηνεί; Η διαδικασία του θρήνου μπορεί να περιγραφηθεί ενδεικτικά με τη μορφή κάποιων φάσεων ή σταδίων. Σε καμία περίπτωση όμως, αυτή η διαδικασία δεν βιώνεται με γραμμικό τρόπο. Είναι μια δυναμική διεργασία όπου το κάθε άτομο το βιώνει με το δικό του μοναδικό τρόπο και ρυθμό (Νίλσεν, 2000). Τα παιδιά […]

Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με αυτισμό δίνουν έμφαση στην πρώιμη έναρξη, στις δραστηριότητες μικρής χρονικής διάρκειας, στη μικρή αναλογία δασκάλου/μαθητή, στην εκπαίδευση και ενεργό εμπλοκή των γονεών καθώς και στη συνεχή αξιολόγηση της προόδου!!

Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές είναι μια σειρά από διαταραχές που έχουν νευρολογικά αίτια, ξεκινούν στην παιδική ηλικία και επηρεάζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση, τη λεκτική και τη μη λεκτική έκφραση και τις στερεοτυπίες. Στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές περιλαμβάνονται η Διαταραχή αυτιστικού φάσματος, η Διαταραχή Rett, η Αποδιοργανωτική διαταραχή της παιδικής ηλικίας και η διάχυτη […]

Η σεξουαλικότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητας κάθε ατόμου. Στο παρελθόν τα άτομα με αυτισμό θεωρούνταν ότι δεν έχουν σεξουαλικές ανάγκες ή και ακόμη όταν εξέφραζαν κάποια σεξουαλική συμπεριφορά, λαμβανόταν με αρνητικό τρόπο λόγω στερεοτύπων που συνδέονται με τη διαταραχή του αυτισμού (Demyers, 1979). Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως τα άτομα με αυτισμό έχουν σεξουαλική […]

Ο έφηβος βιώνει μια σειρά από ραγδαίες αλλαγές στο σωματικό, γνωστικό και ψυχοκοινωνικό τομέα.  Όσον αφορά το σωματικό επίπεδο, ωριμάζει το σώμα του και προχωράει προς τη σεξουαλική ωρίμανση. Στο γνωστικό τομέα, αρχίζει να σκέφτεται με συστηματικό τρόπο όλες τις λογικές σχέσεις ενός προβλήματος, καθώς επίσης παρουσιάζει ενδιαφέρον για αφηρημένες έννοιες (Cole & Cole, 2002). […]

Όλη η συμπεριφορά μας είναι μια επικοινωνία. Οι λέξεις μας, η σιωπή μας, το να μη μιλάμε κάποιες φορές είναι επικοινωνία. Είναι σημαντικό να αντιληφθείς ότι κάθε φορά που μιλάς μιλάνε όλα σου. Υπάρχουν δυο είδη επικοινωνίας, η λεκτική ή αλλιώς γραμμική επικοινωνία και η μη λεκτική επικοινωνία που ονομάζεται αναλογική. Τα μηνύματα μπορεί να […]

Αυτοεκτίμηση.. Μία λέξη με πολλές προεκτάσεις, καθοριστικής σημασίας τόσο για τα παιδιά όσο και για εμάς τους ενήλικες. Εν πρώτοις, να αποσαφηνίσουμε τι είναι αυτοαντίληψη και τι είναι αυτοεκτίμηση. Όπως αναφέρει η ψυχολόγος Susan Harter (1999), η αυτοαντίληψη είναι τα γνωρίσματα ενός ατόμου τα οποία συνειδητά αναγνωρίζονται και εκφράζονται από το ίδιο το άτομο, δηλαδή […]

Η θεραπεία με ζώα έχει τις ρίζες της από το τo 1953, όταν o Boris Levinson, ένας ψυχοθεραπευτής παιδιών, ανακάλυψε ότι ο σκύλος του είχε θεραπευτική επίδραση στους ασθενείς του (Melson, 2001). Έκτοτε η θεραπεία με ζώα έχει ενσωματωθεί σε αρκετά προγράμματα και έχει στηριχθεί σε διάφορα είδη ζώων. Τα άλογα και τα σκυλιά είναι […]

Πολλοί ρωτούν σε ποια ηλικία τα παιδιά θα πονούσαν λιγότερο στο άκουσμα πως οι γονείς τους χωρίζουν. Σε όποια ηλικία και αν είναι τα παιδιά, ο πόνος τους θα είναι αναπόφευκτος. Ωστόσο η στάση των γονέων μπορεί να βοηθήσει αρκετά τα παιδιά τους σε αυτή τη δύσκολη φάση της ζωής τους. Οι γονείς είναι σημαντικό […]

1.Παρατηρήστε και κρατήστε σημειώσεις.  Βλέποντας το παιδί σας πιο στενά και κρατώντας σημειώσεις για τη συμπεριφορά του μπορεί να σας βοηθήσει να την κατανοήσετε. Επίσης οι σημειώσεις σας θα είναι χρήσιμες όταν μιλάτε με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, τους δασκάλους του παιδιού σας και με τους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαίδευσή του. 2.Ακούστε το […]

Οι διαταραχές διάθεσης είναι ένα συχνό φαινόμενο στο πληθυσμό των παιδιών και των εφήβων (Rocha et al. 2013), με ποσοστό από 1 εως 2.5% σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (Rocha et al. 2013), 3% σε παιδιά σχολικής ηλικίας και 6% σε εφήβους (Costello et al. 2006). Όσον αφορά τα δύο φύλλα, διαφορές εμφανίζονται κατά την εφηβεία, […]

Στη Ελληνική επικράτεια οι δομές που απευθύνονται στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι: Τα νηπιαγωγεία ΕΑΕ και τα τμήματα πρώιμης παρέμβασης που λειτουργούν εντός των νηπιαγωγείων ΕΑΕ τα οποία δέχονται μαθητές μέχρι το 7ο  έτος της ηλικίας τους. Τα δημοτικά σχολεία ΕΑΕ τα οποία δέχονται μαθητές μέχρι το 15ο έτος της ηλικίας τους Τα […]

Το παιδί με νοητική υστέρηση παρουσιάζει νοητικό δυναμικό χαμηλότερο από το μέσο όρο των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας. Τα άτομα με νοητική υστέρηση έχουν δυσκολία να προσαρμοστούν στο κοινωνικό περιβάλλον και συνήθως χρειάζονται επίβλεψη και βοήθεια (Χρηστάκης, 2006). Τα άτομα με ελαφριά και μέση νοητική υστέρηση μαθαίνουν με πιο αργό ρυθμό. Προσλαμβάνουν ευκολότερα συγκεκριμένες […]