Σας Ενδιαφέρει

Η οικογένεια παίζει πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού.  Η ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων, βοηθάει ένα παιδί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και τους άλλους, να αναγνωρίζει και να συμφιλιώνεται με τα συναισθήματά του. Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού είναι πολύ σημαντική για τη μετέπειτα εξέλιξη της ζωής […]

Η αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία της λοίμωξης COVID – 19 (Corona Virus Disease 2019) συνιστά μια πρόκληση για τη σχολική καθημερινότητα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να μεταβάλουν τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουν και διδάσκονται, ούτως ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να καταστεί και πάλι εφικτή και αποτελεσματική. Η πανδημία COVID – 19 έχει επηρεάσει […]

Πώς βοηθάμε ένα παιδί που θρηνεί; Η διαδικασία του θρήνου μπορεί να περιγραφηθεί ενδεικτικά με τη μορφή κάποιων φάσεων ή σταδίων. Σε καμία περίπτωση όμως, αυτή η διαδικασία δεν βιώνεται με γραμμικό τρόπο. Είναι μια δυναμική διεργασία όπου το κάθε άτομο το βιώνει με το δικό του μοναδικό τρόπο και ρυθμό (Νίλσεν, 2000). Τα παιδιά […]

Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με αυτισμό δίνουν έμφαση στην πρώιμη έναρξη, στις δραστηριότητες μικρής χρονικής διάρκειας, στη μικρή αναλογία δασκάλου/μαθητή, στην εκπαίδευση και ενεργό εμπλοκή των γονεών καθώς και στη συνεχή αξιολόγηση της προόδου!!

Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές είναι μια σειρά από διαταραχές που έχουν νευρολογικά αίτια, ξεκινούν στην παιδική ηλικία και επηρεάζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση, τη λεκτική και τη μη λεκτική έκφραση και τις στερεοτυπίες. Στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές περιλαμβάνονται η Διαταραχή αυτιστικού φάσματος, η Διαταραχή Rett, η Αποδιοργανωτική διαταραχή της παιδικής ηλικίας και η διάχυτη […]

Η σεξουαλικότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητας κάθε ατόμου. Στο παρελθόν τα άτομα με αυτισμό θεωρούνταν ότι δεν έχουν σεξουαλικές ανάγκες ή και ακόμη όταν εξέφραζαν κάποια σεξουαλική συμπεριφορά, λαμβανόταν με αρνητικό τρόπο λόγω στερεοτύπων που συνδέονται με τη διαταραχή του αυτισμού (Demyers, 1979). Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως τα άτομα με αυτισμό έχουν σεξουαλική […]

Ο έφηβος βιώνει μια σειρά από ραγδαίες αλλαγές στο σωματικό, γνωστικό και ψυχοκοινωνικό τομέα.  Όσον αφορά το σωματικό επίπεδο, ωριμάζει το σώμα του και προχωράει προς τη σεξουαλική ωρίμανση. Στο γνωστικό τομέα, αρχίζει να σκέφτεται με συστηματικό τρόπο όλες τις λογικές σχέσεις ενός προβλήματος, καθώς επίσης παρουσιάζει ενδιαφέρον για αφηρημένες έννοιες (Cole & Cole, 2002). […]

Όλη η συμπεριφορά μας είναι μια επικοινωνία. Οι λέξεις μας, η σιωπή μας, το να μη μιλάμε κάποιες φορές είναι επικοινωνία. Είναι σημαντικό να αντιληφθείς ότι κάθε φορά που μιλάς μιλάνε όλα σου. Υπάρχουν δυο είδη επικοινωνίας, η λεκτική ή αλλιώς γραμμική επικοινωνία και η μη λεκτική επικοινωνία που ονομάζεται αναλογική. Τα μηνύματα μπορεί να […]

Αυτοεκτίμηση.. Μία λέξη με πολλές προεκτάσεις, καθοριστικής σημασίας τόσο για τα παιδιά όσο και για εμάς τους ενήλικες. Εν πρώτοις, να αποσαφηνίσουμε τι είναι αυτοαντίληψη και τι είναι αυτοεκτίμηση. Όπως αναφέρει η ψυχολόγος Susan Harter (1999), η αυτοαντίληψη είναι τα γνωρίσματα ενός ατόμου τα οποία συνειδητά αναγνωρίζονται και εκφράζονται από το ίδιο το άτομο, δηλαδή […]

Η θεραπεία με ζώα έχει τις ρίζες της από το τo 1953, όταν o Boris Levinson, ένας ψυχοθεραπευτής παιδιών, ανακάλυψε ότι ο σκύλος του είχε θεραπευτική επίδραση στους ασθενείς του (Melson, 2001). Έκτοτε η θεραπεία με ζώα έχει ενσωματωθεί σε αρκετά προγράμματα και έχει στηριχθεί σε διάφορα είδη ζώων. Τα άλογα και τα σκυλιά είναι […]

Πολλοί ρωτούν σε ποια ηλικία τα παιδιά θα πονούσαν λιγότερο στο άκουσμα πως οι γονείς τους χωρίζουν. Σε όποια ηλικία και αν είναι τα παιδιά, ο πόνος τους θα είναι αναπόφευκτος. Ωστόσο η στάση των γονέων μπορεί να βοηθήσει αρκετά τα παιδιά τους σε αυτή τη δύσκολη φάση της ζωής τους. Οι γονείς είναι σημαντικό […]

1.Παρατηρήστε και κρατήστε σημειώσεις.  Βλέποντας το παιδί σας πιο στενά και κρατώντας σημειώσεις για τη συμπεριφορά του μπορεί να σας βοηθήσει να την κατανοήσετε. Επίσης οι σημειώσεις σας θα είναι χρήσιμες όταν μιλάτε με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, τους δασκάλους του παιδιού σας και με τους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαίδευσή του. 2.Ακούστε το […]

Οι διαταραχές διάθεσης είναι ένα συχνό φαινόμενο στο πληθυσμό των παιδιών και των εφήβων (Rocha et al. 2013), με ποσοστό από 1 εως 2.5% σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (Rocha et al. 2013), 3% σε παιδιά σχολικής ηλικίας και 6% σε εφήβους (Costello et al. 2006). Όσον αφορά τα δύο φύλλα, διαφορές εμφανίζονται κατά την εφηβεία, […]

Στη Ελληνική επικράτεια οι δομές που απευθύνονται στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι: Τα νηπιαγωγεία ΕΑΕ και τα τμήματα πρώιμης παρέμβασης που λειτουργούν εντός των νηπιαγωγείων ΕΑΕ τα οποία δέχονται μαθητές μέχρι το 7ο  έτος της ηλικίας τους. Τα δημοτικά σχολεία ΕΑΕ τα οποία δέχονται μαθητές μέχρι το 15ο έτος της ηλικίας τους Τα […]

Το παιδί με νοητική υστέρηση παρουσιάζει νοητικό δυναμικό χαμηλότερο από το μέσο όρο των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας. Τα άτομα με νοητική υστέρηση έχουν δυσκολία να προσαρμοστούν στο κοινωνικό περιβάλλον και συνήθως χρειάζονται επίβλεψη και βοήθεια (Χρηστάκης, 2006). Τα άτομα με ελαφριά και μέση νοητική υστέρηση μαθαίνουν με πιο αργό ρυθμό. Προσλαμβάνουν ευκολότερα συγκεκριμένες […]